• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل مطالب: 1270
5

ماجرای ترکیب آب آشامیدنی با فاضلاب و مدفوع انسانی در خوزستان چیست؟

  • کد خبر : 756
  • 01 مرداد 1399 - 18:49
ماجرای ترکیب آب آشامیدنی با فاضلاب و مدفوع انسانی در خوزستان چیست؟
رئیس مرکز بهداشت خوزستان: مرکز بهداشت استان خوزستان نسبت به تلاقی آب و فاضلاب و شیوع بیماری‌های میکروبی هشدار داده و اعلام جرم کرده بود که با تکذیب استاندار خوزستان این امر پیگیری نشد!

رسام آنلاین / به نقل از خبرگزاری مهر، سید محمد علوی رئیس شبکه بهداشت خوزستان شب گذشته در یک برنامه تلویزیونی در خصوص شیوع بیماری‌های ناشی از آلودگی آب، اظهار کرد: دو شاخص برای تشخیص آب آشامیدنی سالم داریم که شامل کلر باقی‌مانده و غلظت میکروبی است.

وی با بیان اینکه لوله‌های توزیع آب دچار ترک و شکستگی هستند، افزود: در بسیاری از مناطق استان خوزستان به ویژه مناطق حاشیه‌ای شهر و روستایی، فاضلاب به لوله‌های آب می‌زند و لوله‌ها در شبکه فاضلاب غرق آب شده‌اند.

علوی بیان کرد: این موضوع باعث ترکیب آب و فاضلاب شده است و اینکه مردم آبی را بخورند که با مدفوع انسانی آغشته است در نتیجه قطعاً عوامل میکروبی، سلامت مردم را تهدید می‌کند.

وی به بیماری هپاتیت و هزاران نوع بیماری گوارشی منتقل شده از طریق آب آلوده اشاره کرد و گفت: با به خطر افتادن سلامتی و تضعیف سیستم ایمنی مردم، بدن انسان‌ها مستعد بیماری کرونا می‌شود.

علوی گفت: در رابطه با تلاقی آب و فاضلاب، بارها مراکز بهداشت شرق و غرب اهواز اعلام جرم کرده‌اند و بارها در شورای سلامت استان مطرح کرده‌ایم.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان همچنین با اشاره به تبعات قطعی‌های برق در خوزستان، عنوان کرد: اکثر منازل پمپ دارند و قطعی برق موجب خاموشی پمپ‌ها و افت فشار آب می‌شود که در نتیجه فاضلاب اطراف لوله‌ها به درون آن کشیده می‌شود و آب آشامیدنی آغشته به فاضلاب می‌شود.

مرکز بهداشت استان خوزستان نسبت به تلاقی آب و فاضلاب و شیوع بیماری‌های میکروبی هشدار داده و اعلام جرم کرده بود که با تکذیب استاندار خوزستان این امر پیگیری نشد.

لینک کوتاه : https://khabran.ir/?p=756

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.