• امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل مطالب: 1269
4
همایش شهرداران و دهیاران خوزستان برگزار شد:

شهرداران و دهیاران؛ یکصدا برای پیشرفت ایران اسلامی

  • کد خبر : 7594
  • 14 تیر 1401 - 23:52
شهرداران و دهیاران؛ یکصدا برای پیشرفت ایران اسلامی
نگاه دولت به استان خوزستان در این چند دهه نادر است و این ظرفیتی را برای آبادانی استان فراهم می‌کند که به ثمر نشستن آن به عهده شما شهرداران و دهیاران است.

خابران/ همایش شهرداران و دهیاران استان خوزستان صبح امروز به میزبانی سرای گیت بوستان اهواز برگزار شد. در این نشست که با حضور مسئولان استانی، شهری و روستایی کار خود را آغاز کرد تا اذان ظهر به افق اهواز ادامه پیدا کرد.

فتوحی: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها باید به سمت خوداتکایی بروند

رضا فتوحی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان در سخنان خود ضمن برشمردن ظرفیت‌های استان خوزستان عنوان کرد: استانی که قریب به ۴۰۰۰ هزار روستا و ۳۰ میلیارد مترمکعب آّب دارد، به راحتی می‌تواند جایی برای پرورش و فروش نهال در سطح کشور باشد.

وی با اعلام آمادگی برای حمایت از کاشت نهال در شهرها و روستاها افزود: هر شهرداری یا دهیاری که بخواهد وارد این عمل شود، هماهنگی لازم انجام شده تا تسهیلات کاشت و خرید تضمینی نهال‌های کاشت شده صورت بگیرد.

جانشین استاندار خوزستان راه برون رفت از مشکلات مالی را خوداتکایی خواند و گفت: اگر امر خوداتکایی محقق نشود، بسیاری از مشکلات تشدید خواهد شد زیرا با حضور پیمانکاران سفارش شده نه تنها عملکرد ما بهتر نخواهد شد بلکه به همان شیوه گذشته خواهد بود.

وی با تشکر از زحمات دهیاران و شهرداران جهادی بیان کرد: خدمت به مردم نیازمند و تلاش و ایثارگری است و با ایثارگری است که اسم ما به عنوان خادم مردم در برگه‌های تاریخ ثبت نخواهد شد.

فتوحی افزود: اگر مردم خدمت و تلاش صادقانه خادمان خود در مسئولیت‌های خود را ببیند، ترغیب مشارکت در امور خواهند شد. اما اگر خدای ناکرده مردم به مشارکت ترغیب نشوند، ما بدون آن‌ها توانایی انجام رسالت خود را نداریم.

وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: در گذشته عملکردی وجود داشته که سبب کندی در پیشرفت بوده ایم اما امروز می‌بایست با تلاش بیشتر این عقب ماندگی را جبران کنیم. از تلاش مهندس خانچی و تیم ایشان هم برای ترتیب دادن این همایش تقدیر می‌کنم و امیدوارم این جلسات ادامه داشته باشند.

خانچی: نگاه ویژه دولت به خوزستان باید سبب پیشرفت شود

محمد خانچی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان با تبریک روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و گرامیداشت یاد و خاطرشهدای این ارگان‌ها اظهارداشت: وقتی همدلی و همیاری بین ما اتفاق بیفتد، توفیق خدمت به مردم میسر می‌شود و این همدلی از مسیر آرمان مشترک و نگرش جمعی به مسائل می‌گذرد و باید از بخشی نگری پرهیز کرد.

وی با بیان نگاه ویژه دولت مردمی به استان خوزستان افزود: نگاه دولت به استان خوزستان در این چند دهه نادر است و این ظرفیتی را برای آبادانی استان فراهم می‌کند که به ثمر نشستن آن به عهده شما شهرداران و دهیاران است.

معاون استاندار خوزستان از تحقق بودجه حق عوارض آلایندگی به استان خوزستان خبرداد و گفت: اختصاص این بودجه اقدامی انقلابی بود که قسط اول این بودجه واریز شده و به شهرها و دهیاری‌ها نیز این بودجه پرداخته شده. پس شرایط شهر‌ها و روستاها پیش و پس از پرداخت این بودجه باید تفاوت جدی داشته باشد.

وی افزود: مبلغ واریز شده باید با هوشمندی تمام و عدم حیف و میل، صرف توسعه زیرساخت، حل مشکلاتی مانند پسماند و هوشمندسازی مدیریت شهری شود. برای شهرداری‌ها نصب دوربین ترافیک اولویت دارد و اگر این امر صورت نگیرد، حتی با وجود نصب دوربین‌های امنیتی نمره شهرداری صفر است.

خانچی با تاکید به استفاده از شرکت‌های دانش بنیان در هوشمندسازی مدیریت شهری بیان کرد: جوانان ما در شرکت‌های دانش بنیان باید بازوهای شما در هوشمندسازی شهری باشند. ان‌شاالله در جلسات بعدی هر شهردار یا دهیار اسنادی از استفاده واقعی داز شرکت‌های دانش بنیان و قرارداد‌های خود با این شرکت‌ها را ارائه بدهد.

وی با هشدار جدی درباره تلاش، خدمت صادقانه و پرهیز از رابطه گرایی در خدمت گفت: گزارشی از نهادهای امنیتی درباره بعضی از شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به دستم رسید که بسیار تاسف برانگیز بود. ما باید بدانیم که خدا، مردم و نهادهای امنیتی ناظر اعمال ما هستند.

معاون استاندار خوزستان با تاکید درباه رعایت ضوابط ساخت و ساز افزود: متروپل که می‌توانست نماد مهندسی ما باشد با به آئینه عبرت تبدیل شده. چگونه است که اگر شهروندی تعمیر جزئی در خانه داشته باشد ماموران شهرداری‌ها آن شهروند را راحت نمی‌گذارند اما یک دانه درشت به راحتی می‌تواند جایی مثل متروپل را بدون ضابطه بسازد؟

یوسفی: در حال تلاش برای رفع خلاهای قانونی هستیم

مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی که میهمان این همایش بود با خداقوت با شهرداران و دهیاران حاضر اظهارداشت: شهرداران و دهیاران خط مقدم خدمت رسانی به مردم شریف ایران هستند.

وی با بیان اینکه اگر خدمت شهرداران و دهیاران ثمربخش نباشد، زحمت سایر مسئولان نیز به ثمر نخواهد نشست، افزود: انتظار ما از شهرداران و دهیاران عزیز خدمت رسانی صادقانه و جهادی به مردم است تا زحمات تمام مسئولان جهادی دیده شود.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: خلاهای قانونی در مدیریت شهرها و روستاها وجود دارد که ما در مجلس برای رفع این موارد در حال تلاش هستیم.

راضی جلالی: شرکت‌های دانش بنیان می توانند بار حل مشکلات را برعهده بگیرند

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان، با اشاره به ضرورت استفاده از شرک‌های دانش بنیان اظهارداشت: شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند بار تسریع در حل مشکلات شهر و روستایی و همچنین با کیفیت سازی زیرساخت‌ها را برعهده بگیرند.

محمد راضی جلالی افزود: ظرفیت‌های جوانان ما در شرکت‌های دانش بنیان بسیار فرصت خوبی برای هوشمندسازی مدیریت شهری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس پلیس راهور خوزستان: طرح جامع ترافیک هر شهر باید تدوین شود

رئیس پلیس راهور خوزستان در سخنان خود شهر زیبا و با امنیت ترافیکی را شهری زیبا خواند و اظهار داشت: در شرایط کنونی باید به سمت هوشمندسازی رفت. متاسفانه ما در شهرهای خود به جز اهواز حتی یک دوربین ترافیکی نداریم که این امر بسیار تاسف برانگیز است.

وی با اشاره به تعداد دوربین‌های فعال در شهر اهواز افزود: در اهواز نیز تعداد دوربین‌ها از عدد ۲۴ تجاوز نمی کند که این تعداد برای کلانشهری مثل اهواز عدد بسیار پایینی است.

سرهنگ فرید کرمی زاده عنوان کرد: ما امروزه با مشکل پارکینگ و توقفگاه مواجهیم که این مشکل ناشی از عدم توزیع صحیح اصناف در شهرهاست.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها طرح جامعه ترافیک ندارند که تدوین طرح جامع ترافیک هرشهر باید هرچه سریعتر در دستور کار قرارگیرد.

رئیس سازمان نظام مهندسی خوزستان نیز در این همایش با اشاره به عدم رعایت ضوابط در ساخت و سازها گفت: مشکل بسیاری از ساختمان‌های ناایمن این است که ناظری از سازمان نظام مهندسی بر روی آن نظارت ندارد.

وی افزود: حتما این نظارت باید انجام شود و هیچ شهرداری نباید به ساختمانی به بزرگ ساختمان‌هایی مثل متروپل با تایید یک مهندس یا یک مامور دادگستری اجازه ساخت بدهد و باید این استعلام از چند مهندس خبره و ناطر حرفه ای انجام شود.

کوروش خواجوی با انتقاد از عدم وجود یک سامانه برای نظارت برروند ساخت و ساز عنوان کرد: یکی دیگر از خلاهای بسیار مهم ما نبود سامانه ای آنلاین برای نظارت بر امور است. مدت پیش متوجه شدیم در یکی از شهرداری ها ۲۰۰ قرارداد با امضای مهندسی مجهول الهویه صورت گرفته که به دلیل نبود سامانه برملا شدن آن زمانبر بوده است.

لینک کوتاه : https://khabran.ir/?p=7594

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.