• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل مطالب: 1272
5

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان به مناسبت روز خبرنگار طی پیامی، این روز را گرامی داشت

  • کد خبر : 7814
  • 18 مرداد 1401 - 6:14
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان به مناسبت روز خبرنگار طی پیامی، این روز را گرامی داشت
خبرنگاران در به‌ تصویر کشیدن میراث‌های ماندگار کشور نقش بی‌بدیل دارند.

خابران / مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان به مناسبت روز خبرنگار طی پیامی، این روز را گرامی داشت. “محمد حسین ارسطوزاده ” در این پیام آورده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ

۱۷ مردادماه سالروز گرامیداشت یاد و خاطره “شهید محمود صارمی” که روز خبرنگار نامیده شده است، بزرگداشت زنان و مردانی است که قلم و صدایشان صادقانه و رشادتمندانه بیانگر حقایق است.

بدون شک خبرنگار محدود به بازه زمانی خاصی نخواهد بود و رسالت پررنگ خود را در اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشیِ یک ملت، بلکه همه ملل ایفاء خواهد کرد؛ چراکه خبرنگاران با قبول خطرهای بسیار، صدای یک ملت خواهند شد. قلمشان سلاحی است در جنگ نرم و حساس امروز، و در راستای آبادانی و آگاه‌سازی، سلامت فکری، فرهنگی، به تصویر کشاندن هنر و میراث‌های ماندگار این مرز و بوم در همه حوزه‌ها نقش بی‌بدیل دارند.

جامعه در همه امور و عرصه‌های خویش، مرهون و مدیون تلاش و کوشش شبانه‌روزی فعالان این حرفه است. همانطوری‌که در چند سال اخیر نقش شانه به شانه اهالی رسانه خوزستان در کنار خانواده گرانمایه و بزرگ بهداشت و درمان، سیل‌زدگان، حادثه تلخ متروپل آبادان در راستای اطلاع‌رسانی، فرهنگ‌سازی و تنویر افکار عمومی بسیار چشم‌گیر، اثربخش و ممتاز بوده و هست.

این فقط نمونه‌ای از رشادت‌های دلیرانه این قشر زحمتکش است. قشری که در جنگ و صلح، پیروزی و شکست، تولد و مرگ و شادی و غم در میان امواج سیل، زمین‌لرزه، سقوط‌ها و صعودها بی هیچ چشم‌ داشتی، خالصانه و عاشقانه پای کار بوده و هستند و صفحات تاریخ را ثبت و ضبط می‌کنند. با این توصیف، همزمانی روز خبرنگار امسال با عاشورای حسینی (ع) که یک رسالت و آگاه‌سازی بزرگ بود به خوبی نقش شهدای خبرنگار و همچنین رسالت سنگین خبرنگاری را تبیین می‌کند.

اینجانب ضمن تسلیت فرا رسیدن ماه محرم، تاسوعا و عاشورای حسینی (ع) “روز خبرنگار” را گرامی داشته و با تقدیر از مجاهدت و شجاعت دست‌اندرکاران حوزه خبر و خبررسانی، آرزوی توفیق روزافزون برای تلاشگران عرصه آگاه‌سازی را از درگاه پروردگار متعال مسئلت دارم.

محمد حسین ارسطو زاده

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان

لینک کوتاه : https://khabran.ir/?p=7814

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.