• امروز : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل مطالب: 1272
4
مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان:

پهلوگیری و تخلیه کشتی هایی با ظرفیت ۱۵۰ هزار تنی در بندر امام فراهم شد

  • کد خبر : 8179
  • 21 شهریور 1401 - 19:47
پهلوگیری و تخلیه کشتی هایی با ظرفیت ۱۵۰ هزار تنی در بندر امام فراهم شد
مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان از پهلوگیری کشتی ۱۰۰ هزارتنی حامل گندم در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) خبر داد و گفت: بیش از یک میلیون و ۷۳۳ هزار تن گندم از طریق بندر امام‌ خمینی(ره) وارد کشور شده است.

خابران/مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان از پهلوگیری کشتی ۱۰۰ هزارتنی حامل گندم در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) خبر داد و گفت: بیش از یک میلیون و ۷۳۳ هزار تن گندم از طریق بندر امام‌ خمینی(ره) وارد کشور شده است.

بهروز آقایی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با ورود یک فروند کشتی ۱۰۰ هزار تنی حامل گندم در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) عملیات تخلیه فوری آن در شرایط ایمن به منظور تسریع در روند ارسال کالا های اساسی به مبادی مصرف آغاز شد.

وی افزود: با توجه به آبخور بالای کشتی به میزان ۱۳.۸ متر، عملیات سبک‌سازی آن به منظور استقرار در حالت پایدار و ایمن و شروع فوری عملیات تخلیه در دستور کار قرار گرفته و در حال انجام است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: تخلیه این کشتی ۱۰۰ هزار تنی با حساسیت و شرایط خاص با استقرار ۳ دستگاه مکنده پرقدرت شروع شده و پیش‌بینی می‌شود تا ۱۰ روز آینده فرآیند تخلیه از کشتی به طور کامل انجام شود.

آقایی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از یک میلیون و ۷۳۳ هزار تن گندم از طریق بندر امام‌ خمینی (ره) وارد کشور شده است، گفت: این میزان در مقایسه با مدت مشابه بیش از ۱۱۳ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه در سال جاری تاکنون ۲۳ فروند کشتی حامل گندم وارداتی به بندر امام خمینی (ره) وارد شده است، افزود: چند فروند کشتی حامل گندم نیز در مسیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) هستند که به زودی وارد لنگرگاه خواهند شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به توانمندی‌های بندر بزرگ تجاری امام خمینی (ره) عنوان کرد: با توجه به اسکله و تجهیزات مدرن تخلیه و بارگیری، در حال حاضر امکان پهلودهی و تخلیه کشتی‌هایی با ظرفیت ۱۵۰ هزار تن در بندر امام خمینی (ره) مهیا است.

آقایی ادامه داد: حدود ۴۰ درصد از گندم وارد شده به این مجتمع بزرگ بندری از طریق حمل و نقل ریلی به مقاصد مختلف کشور ارسال شده است. این کار با هدف بهره‎‌گیری از تمام وجوه حمل و نقل برای پایداری امنیت غذایی کشور است.

لینک کوتاه : https://khabran.ir/?p=8179

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.