• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل مطالب: 1272
3

بی مهری نسبت به مهر نشینان/ جناب آقای خانچی به وعده خود عمل کنید!

  • کد خبر : 8486
  • 12 بهمن 1401 - 23:24
بی مهری نسبت به مهر نشینان/ جناب آقای خانچی به وعده خود عمل کنید!
مسکن مهر یکی از مهم ترین و پر سر و صداترین طرح های دولت های نهم و دهم بود؛ طرحی که بر اساس آن قرار بود با اعطای زمین رایگان و تسهیلات ارزان قیمت، خانواده های کم درآمد صاحب خانه شوند.

خابران/ مسکن مهر یکی از مهم ترین و پر سر و صداترین طرح های دولت های نهم و دهم بود؛ طرحی که بر اساس آن قرار بود با اعطای زمین رایگان و تسهیلات ارزان قیمت، خانواده های کم درآمد صاحب خانه شوند.

اجرای این طرح با تبلیغات زیاد و استقبال چشمگیر مردم همراه بود اما پس از چندی، ضعف ها و کاستی های ساختاری این طرح رخ عیان کرد و اثرات سوء آن بر اقتصاد کشور صدای همه را در آورد، قصد نداریم در مورد اثرات اجرای طرح مسکن مهر بر اقتصاد کشور صحبت کنیم ولی اکنون مردم هم از ضعف و اشتباه مدیران گذشته گلایه دارند و هم از اهمال مسئولان فعلی دلگیر و خواستار بهبود شرایط هستند.

پروژه طرح مسکن مهر در شهرستان رامشیر در سال ۸۹ با احداث ۲۰۰ واحد اجرای شد و بعد از ۱۲ سال بی مهری بلاخره این واحدهای مسکونی تحویل متقاضیان شده است، واحد‌های نیمه کاره ای که در حال حاضر توسط مردم در حال تکمیل جهت سکونت هستند.

زمانی که ساکنان این واحدهای مسکونی با شور و شوق در منزل جدید خود ساکن شدند؛ بر مشکلات و کاستی های این مجموعه واقف بودند اما امید داشتند به مرور زمان این ضعف ها مرتفع شده و آنها بتوانند با استانداردهای حداقلی در این واحدهای مسکونی زندگی کنند.

در این مجموعه مشکلاتی نظیر نبود بهداشت، کوچه های خاکی و کمبود خدمات شهری و زیرساختی از مهم ترین کاستی ها به شمار می آید.

میتوان از مشکلاتی که مسئولین شهرستان و استان جهت رفع آنها در این مدت زمان، وعده دادند و تاکنون نتوانسته اند عملی کنند به عدم آسفالت مسیر اتصال بیمارستان تا مسکن مهر و همچنین آسفالت کوچه های مسکن ، عدم خروج آب های سطحی و فاضلاب، فراموشی وعده احداث تصفیه خانه جنب بیمارستان رسول اکرم (ص) رامشیر برای آن منطقه، عدم همکاری شهرداری شهر واهمیت ندادن به آن منطقه از نظر خدمات شهری و رفاهی (نبود فضای سبز، پارک و عدم جمع آوری زباله ها) نام برد.

در این مدت زمان چندین ساله، مسئولان استانی آقایان رضائی و حسینی و هم اکنون پناهی فر، مدیران کل اداره راه و شهرسازی خوزستان بودند و از مسکن مهر رامشیر بازدید و قول پیگیری داده اند، که نتیجه ای تا کنون حاصل نشد و ورودی مسکن مهر و خیابان و کوچه ها همچنان بعد از نم نم به باتلاقی از گل و لای تبدیل می شوند.

از دیگر مسئولان استانی و شهرستان که پیگیری بی نتیجه ای در این خصوص داشتند میتوان به کرمی نژاد مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان جهت حل مشکل خروجی آب و فاضلاب این منطقه، ابراهیم متینیان نماینده این شهر در مجلس شورای اسلامی، سالم عبادی فرماندار اسبق و احسانی نیا فرماندار کنونی و همچنین خالدی رئیس اداره راه و شهرسازی رامشیر اشاره کرد.

اما نکنه مهم حضور چند ماه گذشته محمد خانچی معاون هماهنگ کننده عمرانی استانداری خوزستان است که با بازدید از مسکن مهر وضعیت را اسفبار توصیف کرد و خواهان رفع هر چه سریعتر مشکلات مسکن مهر رامشیر شد.

پس باید به ایشان یادآور کنیم؛ جناب آقای مهندس خانچی الوعده وفا ،حال باید مشخص کنید که صحبت هایی که چند ماه پیش در میان مردم نجیب رامشیر منطقه مسکن مهر زدید تا چقدر صحت و بر آنها پایبند هستید، شما در میان مردم محروم مسکن مهر رامشیر وعده هایی و برنامه هایی جهت رفع مشکل زیرساختی ،جدول کشی و رفع نواقص در مدت زمان کوتاه دوماه را داده بودید اما اکنون سه ماه از آن روز گذشته است و شرایط مسکن مهر نه اینکه بهبود نیافت بلکه دوچندان نیز شده است.

مدیرکل عمرانی استاندار خوزستان جناب آقای محمد خانچی شما به مسئولان مربوطه دستور رفع نواقص را دادید و در ادامه گفتید اگر این کار میسر نشد برای آن مسئول و مقصران، ترک فعل خواهید زد، حال مردم منتظر وعده هایی که دادید هستند یا مشکل را رفع کنید یا ترک فعل مسئول مربوطه و مقصران شرایط پیش آمده را اعمال کنید و مسئولی دلسوز معرفی کنید.

ساکنان مسکن مهر که مورد بی مهری مسئولان قرار گرفته اند، بعد از هر بارش رحمت الهی توان خروج از منازل و این منطقه را ندارند، کودکان از تحصیل عقب میمانند و حتی عده ای با عدم حضور بر سرکار با مشکلات زیادی روبرو شده اند، حال که مبالغ بسیار زیادی از حق آلایندگی و سایر مسئولیت های اجتماعی جهت عمرانی اختصاص و در حال توزیع است انتظار می‌رود که به حداقل ها جهت بهبود وضعیت زندگی این منطقه توجه کنید و به وعده ها و قول های خود عمل کنید، و از فشارهای که بر مردم عزیز این دیار متحمل شده است بکاهید.

لینک کوتاه : https://khabran.ir/?p=8486

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.