• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل مطالب: 1272
5

عبور با گٓرگٓر به صورت سنتی از کارون خروشان

  • کد خبر : 8534
  • 28 بهمن 1401 - 18:12
عبور با گٓرگٓر به صورت سنتی از کارون خروشان
با بارش برف و قطع شدن مسیرهای ارتباطی، مردم آن سوی رودخانه مجبور هستند به صورت سنتی و با استفاده از گٓرگٓر ( جره) از رودخانه خروشان و پرخطر کارون عبور کنند.

خابران/ با شدت گرفتن بارش برف و باران مسیر روستایی سرصحرا، خواجه انور و سایر روستاهایی که آن دست رودخانه قرار گرفته اند سالانه تا اوایل اردیبهشت قطع شده و امکان تردد از راه ارتباطی شهر دهدز و ایذه وجود ندارد و با مشکلات زیادی جهت تهیه آذوقه روبرو هستند.

امیر کاووسی نایب رئیس شورای اسلامی استان خوزستان در این خصوص به خبرنگار خابران گفت: با بارش برف و قطع شدن مسیرهای ارتباطی، مردم آن سوی رودخانه مجبور هستند به صورت سنتی و با استفاده از گٓرگٓر ( جره) از رودخانه خروشان و پرخطر کارون عبور کنند.

وی افزود: مردم روستاهایی نام برده مجبور اند برای تهیه مایحتاج روزانه خود به سمت روستاهایی همجوار که جزء حوزه استحفاظی استان چهارمحال و بختیاری هستند بروند و خطرات احتمالی را تجربه کنند.

کاووسی در ادامه گفت: تلاش های از سوی فرماندار محترم شهرستان دزپارت جهت حل معظل پیش امده انجام شد اما کافی نیست و نیاز است مسئولان استانی برای حل ریشه ای این مشکل هر چه سریعتر به موضوع ورود کنند و یاریگر فرماندار باشند .

وی در پایان گفت: امیدواریم جناب آقای دکتر خانچی معاون هماهنگ کننده عمرانی استانداری خوزستان ، دکتر فتوحی معاون اقتصادی به همراه دکتر باوی مدیرکل امور روستایی از نزدیک از گذرگاه سنتی و پرخطر در حال استفاده بازدید کنند و برای رفع خطرات قابل پیش‌بینی، اقداماتی را با همکاری مسئولین استان چهارمحال و بختیاری جهت حفظ جان مردم منطقه سرصحرا، خواجه انوار و دیگر روستاها انجام دهند.

لینک کوتاه : https://khabran.ir/?p=8534

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.