• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل مطالب: 1272
4

پرورش نخبگان؛ رویکرد جدید آموزش و پرورش رامشیر

  • کد خبر : 8806
  • 01 اردیبهشت 1402 - 14:52
پرورش نخبگان؛ رویکرد جدید آموزش و پرورش رامشیر
سال تحصیلی ۱۴۰۲ در حالی آغاز خواهد شد که برای نخستین بار دو مدرسه نمونه دولتی پسرانه ملاصدرا و دخترانه مشکات، رسالت آموزش و تربیت دانش آموزان رامشیری را برعهده دارند.

خابران/سال تحصیلی ۱۴۰۲ در حالی آغاز خواهد شد که برای نخستین بار دو مدرسه نمونه دولتی پسرانه ملاصدرا و دخترانه مشکات، رسالت آموزش و تربیت دانش آموزان رامشیری را برعهده دارند.

دانش آموزانی که با شرط حداقلِ معدل ۱۷ در پایه نهم و پذیرش در آزمون ورودی، زیر نظر بهترین دبیران منطقه از محتوا، روش و محیط تربیتی متفاوتی برخوردار می شوند.

همه کارشناسان و صاحب نظران تعلیم و تربیت بر این باور هستند که انسان ها از نظر مولفه هایی مانند قوای ذهنی و انگیزه یادگیری با یکدیگر تفاوت دارند. بنابراین می بایست برنامه درسی به تفاوت های فردی توجه کافی نشان دهد تا زمینه رشد و شکوفایی دانش آموزانی که استعداد و پتانسیل بیشتری دارند، فراهم شود.

راه اندازی مدارس نمونه دولتی، گام نخست برای پرورش نخبگان، پیشرفت بر اساس میزان هوش و استعداد دانش آموزان و تربیت انسان های فرهیخته ای است که محور توسعه پایدار جامعه در پرتو آموزش و پرورش خواهد بود.

رویداد بزرگ و برجسته ای که نوید بخش جهش علمی مثبت و آینده ای روشن برای دانش آموزان است.

یکی دیگر از مهمترین ویژگی های این مدارس، تامین امکانات پیشرفت برای دانش آموزان با استعدادی است که از پشتوانه مالی و اقتصادی مناسبی برخوردار نیستند.

به عبارت دیگر توسعه مدارسی که مبتنی بر آموزش ویژه برای ‌دانش‌آموزان سرآمد و تیزهوش هستند،‌ فرصت یادگیری بیشتر و ادامه تحصیل بهتر را برای فرزندان خانواده های کم بضاعت فراهم می کند تا ضمن حمایت از آنها به تحقق شعار “عدالت آموزشی” کمک کند.

آموزش و پرورش شهرستان رامشیر به عنوان نهاد جریان ساز و انسان ساز جامعه با هدف گذاری و برنامه ریزی دقیق به دنبال رویکرد جدیدی در عرصه تعلیم و تربیت است. ارتقای سرمایه های انسانی با ارائه طرح های نوین آموزشی مانند؛ مدارس نمونه دولتی، خانه کنکور و … میسر می شود و دانش آموزان را برای پذیرش در دانشگاه های معتبر کشور و رشته های خاص آماده تر می سازد.

لینک کوتاه : https://khabran.ir/?p=8806

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.