• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل مطالب: 1272
5
جواد اوجی وزیر نفت:

رامشیری ها از وزیر نفت عیدی دریافت کردند

  • کد خبر : 8848
  • 10 اردیبهشت 1402 - 3:10
رامشیری ها از وزیر نفت عیدی دریافت کردند

خابران/جواد اوجی وزیر نفت دولت سیزدهم هفتم اردیبهشت مهمان رامشیری ها بود، حضور نیم روزه وزیر نفت در رامشیر چه دستاوردی برای این شهر نفتی داشت. وزیر نفت در ورودی شهر مشراگه مورد استقبال مسئولان شهرستان رامشیر، مشراگه و اقشار مختلف مردم قرار گرفت و در محل تأسیسات آب مشراگه حاضر شد. شهر مشراگه که […]

خابران/جواد اوجی وزیر نفت دولت سیزدهم هفتم اردیبهشت مهمان رامشیری ها بود، حضور نیم روزه وزیر نفت در رامشیر چه دستاوردی برای این شهر نفتی داشت.

وزیر نفت در ورودی شهر مشراگه مورد استقبال مسئولان شهرستان رامشیر، مشراگه و اقشار مختلف مردم قرار گرفت و در محل تأسیسات آب مشراگه حاضر شد.

شهر مشراگه که در مجاورت رودخانه جراحی قرار دارد و آب خود را از آنجا دریافت می‌کند در مواقع بارندگی با معضل جدی روبرو است، این شهر فاقد تصفیه خانه، و آب خود را به صورت خام از رودخانه دریافت می‌کند.

با حضور اوجی در مشراگه از مهمترین خواسته شهروندان رسیدگی و پیگیری موضوع ساخت مخزن و تاسیسات تصفیه آب بود که با تعظیم یک شهروند مطالبه گر وزیر نفت همان جا قول به سرانجام رسیدن پروژه را به مردم داد.

در ادامه سفر نیم روزه وزیر نفت به رامشیر وی در یادماندن شهدای گمنام شهر مشراگه مورد استقبال مردم مشراگه قرار گرفت و در ادامه این مکان مقدس را افتتاح کرد. و شاهد مراسم خوشآمد گویی و سرود توسط کودکان منطقه بود.

بعد از مشراگه مقصد دوم جناب وزیر رامشیر بود، وی با حضور در فرمانداری این شهرستان در جلسه شورای اداری که با حضور شهروندان، مطالبه گران، خبرنگاران و کلیه مدیران ادارات برگزار شد شرکت کرد و پای سخنان مردم و فرماندار و نماینده شهرستان رامشیر نشست.

در جلسه شورای اداری از مهمترین خواسته های شهروندان موضوعاتی همچون تکمیل جاده های مرگ منتهی به رامشیر ، بیکاری جوانان شهرستان با توجه به متمرکز شدن دو شرکت مهم نفتی در منطقه، حل کردن مشکل آب، رسیدگی به موضوع موقوفه زمین های رامشیر ، تحویل لوله های بلااستفاده نفتی جهت تبدیل به احسن، تأسیس مدارس در مناطق روستایی و محروم، تعریض جاده جراحی به دلیل تردد وسایل نقلیه زیاد و باریک بودن مسیر، استخر رامشیر، نوسازی و ساخت استخر در ورزشگاه نفت ، تأسیس دفتر نفت و گاز در رامشیر، پرداخت حق استخراج نفت از زمین های رامشیر ، پیگیری جهت توزیع بنزین یورو۴ ، احداث درمانگاه تخصصی نفت، رسیدگی به طرح ۵۵۰ هزار هکتاری امام جهت افزایش اشتغال،توزیع عادلانه مسئولیت های اجتماعی و تخصیص اعتبار طبق استخراج نفت از منطقه مشراگه و رامشیر ، ساخت دبیرستان در مشراگه، اختصاص اعتبار از حق مسئولیت اجتماعی در راستای کارهای فرهنگی، در اختیار گذاشتن ماشین آلات نفت جهت بهسازی ادامه پارک خطی مشراگه و تکمیل موسسه قرآنی و دارالقرآن جهت مراسمات قرآنی بود، که از زبان فرماندار ، امام جمعه شهرستان رامشیر و برخی شهروندان و فرهنگیان مطرح و خواستار تامین اعتبار شدند.

در ادامه جلسه نوبت به اوجی وزیر نفت دولت سیزدهم رسید که به تک تک خواسته های مطرح شده رسیدگی و برای همه موارد مطرح شده اعتباراتی را در نظر گرفت و برای برخی موارد قول پیگیری داد.

برخی از مصوبات وزیر نفت مواردی همچون اضافه کردن ۲ هزار میلیارد تومان به ۵ هزار میلیارد حق مسئولیت های اجتماعی بود که امسال اضافه شده است و از معاون خود خواستار رسیدگی و واریز مبلغ شد.

در ادامه او گفت دولت در طرح تخصیص اعتبار تا کنون ۱۷ هزار میلیارد تومان توانسته اعطا کند و این رقمی بسیار قابل توجه جهت کارهای فرهنگی ، عمرانی و خدماتی بود، وی در ادامه این موضوع گفت شرکت نفت ۱۲ هزار میلیارد تومان از حق مسئولیت های اجتماعی در سفر اول و دوم به استان خوزستان اختصاص داد.

وی در ادامه افزود تقریباً از این مبلغ ۵ هزار میلیارد تومان به اداره آب و فاضلاب استان خوزستان تعلق گرفت و شرکت نفت هرجا که قولی داد به صورت جد پیگیر پروژه های تعریف شده و واریز اعتبار تخصیص یافته بوده است.

اوجی در ادامه تصریح کرد در نشست اخیر در استانداری ۱۹۰ میلیارد تومان به دو شهرستان رامهرمز و رامشیر اختصاص دادیم، که ۸۰ میلیارد تومان جهت آب رسانی و فاضلاب و ۴۰ میلیارد تومان برای تکمیل جاده اهواز به رامشیر بود.

وی در ادامه به مطالبات مردم رامشیر پرداخت و گفت، بنده حتما سفیر و نماینده خوبی برای شما در حضور رئیس جمهور و سه قوه در جهت پیگیری موضوع موقوفه بودن اراضی رامشیر خواهم بود و با جدیت این موضوع را مطرح و پیگیری می‌کنم.

وی در ادامه گفت: مردم انتظار عیدی از ما دارند به این خاطر به جز مبالغ مشخص شده مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان برای دو شهرستان در نظر گرفته ام که در اختیار فرمانداران دو شهرستان جهت کارهای فرهنگی، مدارس، آب مشراگه و تعریض جاده جراحی قرار خواهد گرفت.

اوجی در ادامه گفت: بحث ساخت موسسه قرآنی بود که ذخیره آخرتمان باشد و ساختمان آن از منابع نفت تکمیل خواهد شد، در ادامه تامین اعتبار جهت تکمیل استخر قدیمی رامشیر و همچنین ساخت استخر جدید و بهسازی و تجهیز سالن نفت مبلغ اختصاص ۱۵ میلیارد تومان اختصاص می‌دهیم.

وی در ادامه خواسته های مطرح شده گفت: در خصوص لوله های مستعمر اختصاص داده شود و مجوزات لازم را امضا خواهم کرد. در خصوص استفاده از ماشین آلات هماهنگی لازم انجام شود و در اختیار شهرداری مشراگه قرار گیرد.

در ادامه در خصوص درمانگاه تخصصی نفت مقرر شد تا رفع مشکل زمین مکانی را به صورت استجاری در نظر گرفته تا درمانگاه در آنجا فعال شود، در خصوص تمرکز دفتر نفت و گاز نیز دفتری در محل فرمانداری شهرستان رامشیر دایر خواهد شد.

اوجی در خصوص جذب نیروی انسانی گفت اولویت جذب نیروی های بومی خواهد بود و این تا ۷۰ درصد تاکنون محقق شده است، مناطق نفت خیز جذب و اعلام نیاز دارند که نیروهای آن در زمینه های تعمیرات، فنی و حراستی از افراد بومی استفاده شود.

در خصوص پرورش افراد به صورت تخصصی در فن و حرفه ای وی گفت هزینه ۳۰۰ نفر جهت آموزش را تقبل خواهیم کرد که می‌توانید آنها را معرفی کنید.

در نهایت در خصوص توزیع بنزین یورو ۴ وی گفت حتماً پیگیری های لازم جهت توزیع انجام خواهد شد تا همه مردم عزیز ایران بتوانند از بنزین با کیفیت استفاده کنند.

لینک کوتاه : https://khabran.ir/?p=8848

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.