خابران/ اهواز و مشکلات و معضلات خاصش بر گوشها آشنا است و چند ماهی است در کوچهها و خیابانهای این کلانشهر مردم شاهد مانور جمعی اشخاصی با تیپهای نامتعارف و خاص بر ترک موتورهای سنگین و درشت پیکر و یکه تازی و نافرمانیهای مدنی آنها میباشند.
دستورالعمل شاک (شورای امنیت ملی) با تشخیص اینکه چه دستگاهای مجاز به تردد هستند ، موتورهای بالاتر از ۲۵۰ سی سی آنهم با داشتن اصالت و برگه سبز صرفا در پیست مسابقات مجاز به تردد هستند و در آن تاکید شده است ورزشکاران برای انتقال موتورهای بالاتر از ۲۵۰ سی سی میبایست از طریق یدککش به محل مسابقات منتقل گردد که متاسفانه مشاهده گردید چندین تن از دارندگان این موتورها با کد ورزشی در سطح شهر جولان داده و کلیپهای آن را در صفحات مجازی منتشر میکنند.
تصویر تیپهای خاص و موتورهای قاچاق سنگین ، تصوری از شخصیتهای خفنی بر اذهان القا میکند که شاید مخوف بودن آنها بدور از واقعیت نباشد چرا دارندگان این موتورهای عجیب و غریب خلاف مصوب و بخشنامه (شاک) شورای امنیت کشور مبنی بر منع تردد موتورهای بالاتر از ۲۵۰ سی سی ، در خیابانها تردد کرده و با هویت های آشنا و آشکار خود در صفحات مجازی خودنمایی میکنند.
حرکات پرمخاطره در سطح شهر ، سرعت غیر مجاز و ایجاد رعب وحشت و آلودگی صوتی ، بر هم زدن نظم عمومی ، سواستفاده از عناوین ورزشی و سازمانی ، ترویج موتورهای قاچاق وبی اصالت و در نهایت خروج ارز از طریق خریدوفروش موتورهای قاچاق ، ایجاد ناامنی و ایمن در نبود بیمه ، عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی ، ایجاد محل های پاتوق و مکانهای ناامن که منجر به آسیب های جبران ناپذیر اجتماعی و فرصتهای ورزشی که تبدیل به تهدید خواهد شد از جمله مواردی است که میبایست دستگاههای متولی نسبت به آن حساسیتهای بیشتر به کار گمارند.