• امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
کل مطالب: 1272
2
دادستان شادگان:

دادستان جدید دادسرای عمومی و انقلاب شادگان معرفی شد

  • کد خبر : 8987
  • 12 تیر 1402 - 12:28
دادستان جدید دادسرای عمومی و انقلاب شادگان معرفی شد

خابران/تاکید دادستان مرکز استان بر همراهی و مشارکت همه دستگاه‌ها در حل مشکلات مردم، دادستان مرکز استان خوزستان، با بیان اینکه همراهی همه دستگاه‌ها برای رفع مشکلات مردم از ضروریات است، گفت: در این راستا دادگستری استان علاوه بر رسیدگی به پرونده‌های قضایی، حمایت از تولید و اشتغال و رفع موانع حقوقی و قضایی سرمایه‌گذاری […]

خابران/تاکید دادستان مرکز استان بر همراهی و مشارکت همه دستگاه‌ها در حل مشکلات مردم، دادستان مرکز استان خوزستان، با بیان اینکه همراهی همه دستگاه‌ها برای رفع مشکلات مردم از ضروریات است، گفت: در این راستا دادگستری استان علاوه بر رسیدگی به پرونده‌های قضایی، حمایت از تولید و اشتغال و رفع موانع حقوقی و قضایی سرمایه‌گذاری مشروع را در دستور کار قرار داده و اقدامات قابل توجهی در این راستا داشته است.

صادق جعفری‌چگنی در آیین تکریم و  معارفه دادستان عمومی و انقلاب شادگان، با اشاره به اصل ۱۵۶ قانون اساسی، رسیدگی به شکایات و حل و فصل دعاوی، رفع خصومات، احیای حقوق عامه و گسترش عدل و آزادی‌های مشروع، نظارت بر حسن اجرای قوانین، تعقیب و مجازات متهمین و مجرمین و اجرای حدود الهی و پیشگیری از وقوع جرم و اصلاح مجرمین را از تکالیف دستگاه قضایی برشمرد.

وی گفت: دادستان‌ها نیز مکلف به نظارت بر حسن اجرای قوانین هستند که امیدواریم با حضور دادستان جدید همانند گذشته شاهد برقراری امنیت عمومی، اجرای عدالت و به تبع آن رشد و توسعه در این شهرستان باشیم.

صادق جعفری چگنی افزود: حفظ استقلال قضایی در رسیدگی‌ها، مبارزه با فساد، کشف جرم و تعقیب مجرمان، تامین امنیت عمومی و برخورد قاطع با عوامل ناامن‌کننده، حمایت قضایی از تولید و اشتعال، نظارت و پیگیری حقوق عامه، صیانت از محیط زیست و منابع طبیعی، از دیگر تکالیف دادستان‌هاست.‌

وی همچنین بر استفاده از مشارکت مردم در توسعه قضایی و استفاده از ظرفیت بزرگان، روحانیون، سادات و متنفذین در حل اختلافات و پیشگیری از وقوع جرم و اصلاح مجرمین تاکید کرد.

فرماندار شادگان نیز در این آیین گفت: دستگاه قضایی نقش بسیار مهمی در برقراری امنیت دارد.

جمال صالح‌زاده افزود: دستگاه قضایی در نظام جمهوری اسلامی ایران از جایگاه ارزشمند و والایی برخوردار است و عدالت‌گستری یکی از سیاست‌های کلان و اساسی این قوه است.

در این آیین از زحمات رضا کیانی‌راد دادستان پیشین شهرستان شادگان قدردانی و سید نادر شبیبی به‌عنوان دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان معرفی شد.

لینک کوتاه : https://khabran.ir/?p=8987

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.