• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل مطالب: 1272
0
گفتگویی با شهروندان رامشیر:

از ضعف مدیریت شهری تا کمبود دکتر و آب در رامشیر!

  • کد خبر : 9011
  • 17 تیر 1402 - 1:28
از ضعف مدیریت شهری تا کمبود دکتر و آب در رامشیر!

خابران/ افزایش نارضایتی شهروندان از عملکرد ضعیف شهرداری رامشیر، شهروندان ساکن در خیابان بعثت و چند منطقه دیگر رامشیر نسبت به اوضاع کنونی شهر نارضایتی خود را اعلام و خواستار رسیدگی شدند. طبق گفته شهروندان خیابان بعثت، مدتی است که جهت کار عمرانی این خیابان زیر رو شد اما بعد از کنده کاری از ادامه […]

خابران/ افزایش نارضایتی شهروندان از عملکرد ضعیف شهرداری رامشیر، شهروندان ساکن در خیابان بعثت و چند منطقه دیگر رامشیر نسبت به اوضاع کنونی شهر نارضایتی خود را اعلام و خواستار رسیدگی شدند.

طبق گفته شهروندان خیابان بعثت، مدتی است که جهت کار عمرانی این خیابان زیر رو شد اما بعد از کنده کاری از ادامه فعالیت منصرف شدند.

یکی از ساکنان این خیابان به خبرنگار خابران گفت: پیمانکار شهرداری اومد که خیابان را درست کند، اما بی برنامه گی این پیمانکار و از همه مهم تر عدم نظارت شهرداری و شورا باعث شد حالا نتوانیم راحت وارد خانه هایمان شویم.

وی در ادامه گله مندی از فعالیت شهرداری گفت: خیابان را به عمق یک متر جهت احداث جدول حفر کردند، پیمانکار که یک مقداری جدول کار کرد و مطمئن شد کار را گرفته است، آن را رها کرد و حتما سراغ جای دیگری رفت! مدتی وضعیت اسفناک و زننده ای را برای شهروندان ساکن در این خیابان به وجود آوردند و هیچ کس پاسخگو نیست، شورا میگوید سرپرست حرف ما رو گوش نمی‌دهد عزل کردیم اما فرماندار حاضر به امضا نشد!

در ادامه این شهروند گفت: همه شهروندان رامشیری، دیگر از وضعیت نابسامان موجود خسته شدند؛ چرا هیچ کس در این شهر احساس مسئولیت نمیکند و‌ هر کسی به نوعی ترک فعل کرده است. همه فعالیت های این نهاد بدون برنامه ریزی در حال انجام است و وقتی میپرسیم چه زمانی به اتمام میرسد جواب قانع کننده ای ندارند، بدهند.حالا دلیل آن چیست واقعا جای تعجب و تاسف دارد!

وی در خطاب به مسئولان شهرستان عنوان کرد: نظارت بیشتری بر ادارات داشته باشید که حق الناسی که پایمال شد بیشتر از این از بین نرود، همانطور که شهرداری بخاطر پروانه ساخت و عوارض سالانه در حال دریافت پول است؛ وظیفه دارد کارهای خود را هم به نحو احسن انجام دهد، قرار نیست چون شهردار ندارند به این روال ادامه پیدا کند شاید حزب بازی آقایان سالیان سال طول کشید و شهردار نیامد! آن موقع تکلیف مردم چیست؟!

در ادامه شهروندان به نبود پارک مناسب و مکان های تفریحی اشاره کردند و در این خصوص گفتند: شهر رامشیر پارک های بزرگی جهت احداث مکان تفریحی دارد اما وقتی علاقه ای به کار نباشد باعث می‌شود ما از داشتن یک پارک مجهز هم محروم باشیم.

این شهروند در ادامه به خبرنگار خابران گفت: ما برای تفریح به ماهشهر و اهواز سفر یک روزه انجام میدهم تا فرزندانمان مثل ما کمبود بازی های تفریحی را تجربه نکنند، با وجود مسیر طولانی و خطرات اما ناچار هستیم! وی همچنان با نارضایتی ادامه داد؛ اگر هم وقت رفتن به شهرهای اطراف را نداریم به مشراگه میریم ، شهری که واقعا شهرداری و شورای دلپاک و مردمی دارند و فقط بفکر آبادانی شهر خود هستند تا چیزهای دیگر!

وی ادامه داد: قبلا مسئولین دربرابر خواسته های مردم اعلام می‌کردند درآمدی نیست که پارکی تأسیس یا مجهز شد اما حالا فهمیدم این ها صحت ندارد و ما در واقع منابع خوبی داشتیم اما دلسوز واقعی نبود، چون حالا یکسال از ورود پول های آلایندگی می‌گذرد اما این شهر به جای تبدیل شدن به شهری پاک با فضای مناسب و مدرن، تبدیل به روستایی بزرگ تر شده است!

در چندین گوشه شهر مردم نسبت به خدمات شهری ابراز نارضایتی کردند و گفتند که مناطق درست لایروبی و زباله ها جمع آوری نمی شود، هر قسمت شهر را یک مشکل بزرگ احاطه کرده است و شورا و شهرداری توان رفع مشکلات را ندارند و فقط به شعار بسنده کردند، هیچ پروژه ای اصولی کار نمی شود که شاهد تغییر حتی کوچک باشیم انتظار داشتیم که استاندار به صورت ویژه به مسائل شهر ورود کند و با مسببین برخورد انجام دهد اما تاکنون صدای محرومیت این شهر به گوش آنها نرسید.

در پاسخ به سوال خبرنگار خابران که چه خواسته ای از استاندار خوزستان داربد؟اکثر شهروندان اینگونه به سوال پاسخ دادند: استاندار محترم به همراه مدیرکل عمرانی و امور شهری و چند نفر از مدیران خود به صورت سرزده و بدون اطلاع از شهر بازدید کند و در صورت لزوم با مردم صحبت کند، تا از نزدیک شاهد مشکلات و عدم رسیدگی باشند؛ چون موقعی که مسئولی با اطلاع قبلی وارد شهر می‌شود فقط مسئولین دور آنها را گرفته اند و جاهای که مورد تبعیض و کم کاری قرار گرفته اند را نخواهد دید.

رامشیر با مشکلات بهداشتی دست و پنجه نرم میکنند!

شهروندان رامشیر از نبود دکتر و متخصص در بیمارستان رنج میبرند و دومین مشکل بزرگ این شهر مربوط به موضوع بهداشت و درمان است؛ شهروندان می گویند پزشک و دکتر متخصص به صورت مستمر و شبانه روز وجود ندارد و در تایم عصر یک پزشک در اورژانس وجود دارد که جوابگو مراجعه کنندگان نیست.

شهروندان در ادامه گفتند به دلیل نبود امکانات کوچکترین حادثه دیده را به ماهشهر یا اهواز اعزام میکنند و این موضوع در شرایط حادتر و حوادث جاده ای باعث افزایش مرگ و میر نیز شده است، بیمارستان مجهز بدون داشتن متخصص و پزشک هیچ وقت احیا بخش نخواهد بود و نیاز است متولیان امر و دانشگاه علوم‌پزشکی اهواز جهت استقرار دکتر و پزشک در این بیمارستان اهتمام کند.

شهروندان نسبت به عملکرد مدیر شبکه بهداشت و درمان نیز گلایه داشتند و آن را حاصل انتصاب های حزبی می دانند، در قسمتی از موارد مطرح شد عدم پاسخگویی به شهروندان، ثبت نام ماشین خود و دریافت حقوق استجاری در شبکه بهداشت، افتتاح مطب و پرداختن به طبابت به جای رسیدگی به وظایف کاری، عدم رسیدگی و رفع مشکلات بیمارستان و موارد دیگری را مطرح کردند که نیازمند پیگیری و پاسخ مسئولان در این خصوص هستیم.

در گزارش نیم روزه در سطح شهر مردم از ادارات دیگری همچون مخابرات، اداره آب، میراث فرهنگی، اصناف ،صنعت، معدن و تجارت و بانک ها نیز نارضایتی داشتند، که انتظار می‌رود مسئولین به مشکلات و خواسته های مردم توجه بیشتری داشته باشند و جهت برطرف سازی به موضوعات ورود کنند.

در ادامه این گزارش خبرنگار خابران به شهروندان رامشیری قول داد که این گزارش را به نماینده دولت در استان خوزستان برساند تا استاندار محترم به موضوع ورود و خواسته های مردم را پیگیری کنند.

لینک کوتاه : https://khabran.ir/?p=9011

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. با سلام و تشکر فراوان از این مصاحبه و انعکاس نظرات و مشکلات مردم شهر از یاد رفته رامشیر، خواهشمند است این روند ادامه یابد و هر از چند گاهی به سراغ یکی از ادارات و مشکلات مردمی مربوط به آن را منعکس بفرمایید. امید است که مورد توجه قرار گیرد

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.