• امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
کل مطالب: 1272
1
دانشگاه پیام نور:

واگذاری دانشگاه پیام نور رامشیر به رامهرمز به قیمت سرگردانی استاد، دانشجو و کارمند

  • کد خبر : 9168
  • 27 مرداد 1402 - 21:13
واگذاری دانشگاه پیام نور رامشیر به رامهرمز به قیمت سرگردانی استاد، دانشجو و کارمند

خابران/چند وقتی است که بحث ادغام چند دانشگاه در قالب اجرای طرح آمایش آموزش عالی مطرح می‌شود و دانشگاه پیام نور یکی از این دانشگاه‌ها بوده که وزیر علوم درمورد آن گفته بود: در شهرهایی که خیلی از دانشگاه پیام نور استقبال نمی‌شود ومیشه گفت متوسط یا ضعیف هستند به شهرهای دیگری منتقل شوند و […]

خابران/چند وقتی است که بحث ادغام چند دانشگاه در قالب اجرای طرح آمایش آموزش عالی مطرح می‌شود و دانشگاه پیام نور یکی از این دانشگاه‌ها بوده که وزیر علوم درمورد آن گفته بود: در شهرهایی که خیلی از دانشگاه پیام نور استقبال نمی‌شود ومیشه گفت متوسط یا ضعیف هستند به شهرهای دیگری منتقل شوند و با مسئولان هماهنگ شده تا ساختمان و امکانات پیام نور را در اختیار دانشگاه فنی و حرفه‌ای قرار دهند تا به آموزشکده تبدیل شود.

سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرستان رامشیر به بحث ادغام دانشگاه پیام نور شهرستان رامشیر با دانشگاه پیام نور رامهرمز پرداختند وبیان داشتند: طبق آخرین مصوبه که کمیسیون علمی مجلس تصویب کرده این است که دانشگاه پیام نور و دانشگاه علمی کاربردی و دانشگاه فرهنگیان با هم ادغام شوند، در استان خوزستان سه نوع دانشگاه داریم ،دانشگاه های بزرگ مانند اهواز دزفول و آبادان ،رامهرمز،و دانشگاه های متوسط مانند رامشیر، بندر امام و دانشگاه های کوچک مانند ماهشهر ،امیدیه و دانشگاه های دیگر، دانشگاه های کوچک جمع خواهند شد.

اما دانشگاهای متوسط چیزی که تصمیم گرفته شده باید با دانشگاه های بزرگ مانند فرهنگیان و علمی کاربردی ادغام شوند،ما در رامشیر دانشگاه فرهنگیان و علمی کاربردی نداریم. چیزی که آقایان تصمیم گرفتند این است که دانشگاه پیام نور با دانشگاه رامهرمز ادغام شود.

لازم به ذکر است که دانشگاه پیام نور استان خوزستان به عنوان یکی از بزرگترین دانشگاه‌های پیام نور کشور می‌باشد که بیشترین موفقیت و پذیرفته شدگان دوره کارشناسی ارشد و دکترای دولتی از این دانشگاه می‌باشد.

هاشمی با اشاره به موفقیت های دانشگاه پیام نور رامشیر افزودند: در این راستا دانشگاه پیام نور رامشیر به عنوان تنها مرکز علمی این شهرستان بالغ بر ۷۷۵ دانشجوی دختر و پسر در ۱۲ رشته مختلف تحصیلی و حدود ۷۰ درصد دانشجوی بومی و ۳۰ درصد شهرستان همجوار تشکیل شده است .

دانشگاه پیام نور پیامدهای بسیار مثبتی علمی و فرهنگی برای شهرستان دارد از نمونه‌های مختلف آن می‌توان به فارغ التحصیلان که وکیل،قاضی،مدیر ،معلم کارشناس شدند یا برگزاری کنکور برای اولین بار در این دانشگاه یا برگزاری گارگاه آموزشی ،روانشناسی،فرهنگی است.

تعطیل شدن این دانشگاه(طبق مصوبه مجلس) در شهرستان می‌تواند پیامدها و اثرات بسیار منفی و مخرب فرهنگی- علمی- اجتماعی و ارزشی داشته باشد .

نماینده محترم مجلس باید در این خصوص ورود نموده و شهرستان را از تنها مرکز علمی که موجب رشد و ارتقای دانش، دانش آموزان و دانشجویان شده است محروم ننماید.

لینک کوتاه : https://khabran.ir/?p=9168

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.