• امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
کل مطالب: 1272
0
کارگران وکارمندان آبفا رامشیر بدون حقوق، بدون بیمه،با وعده های پوچ مسئولین

کارگران وکارمندان آبفا رامشیر بدون حقوق، بدون بیمه، با وعده های پوچ مسئولین

  • کد خبر : 9184
  • 01 شهریور 1402 - 10:32
کارگران وکارمندان آبفا رامشیر بدون حقوق، بدون بیمه، با وعده های پوچ مسئولین
حدود ۵۰ کارگر وکارمند پیمانکاری ورسمی اداره آب و فاضلاب رامشیر در استان خوزستان با عناوین شغلی مامور قرائت، لوله‌کش، کلرزن، تاسیسات،مشترکین و غیره، حدود ۶ ماه حقوق وبیمه ومعوقات پرداخت نشده، دارند.

حدود ۵۰ کارگر وکارمند پیمانکاری ورسمی اداره آب و فاضلاب رامشیر در استان خوزستان با عناوین شغلی مامور قرائت، لوله‌کش، کلرزن، تاسیسات،مشترکین و غیره، حدود ۶ ماه حقوق وبیمه ومعوقات پرداخت نشده، دارند.

 

این کارگران بیان داشتند، اخیرا یک ماه حقوق معوقه خود را علی‌الحساب دریافت کرده‌اند، همه آنها به اندازه ۶ماه مزد پرداخت نشده کار کرده اند اما نه پیمانکار، نه آبفای رامشیر ونه آبفای استان خوزستان هیچکدام مسئولیت پرداخت طلب مزدی تسویه نشده را برعهده نمی‌گیرند.

کارگران پیمانکاری آبفای رامشیر همچنین در مورد معوقات بیمه‌ای خود گفتند: غیر از مزد پرداخت نشده در سوابق بیمه تامین اجتماعی ما نیز مشکلاتی دیده می‌شود و از قرار معلوم بخشی از سوابق ما به صورت نامنظم در این چندسال پرداخت شده است.

چیزی که مشخص است دلیل به تاخیر افتادن حقوق کمبود منابع مالی از سوی پیمانکار و برداشت بی رویه استان خوزستان از حساب این اداره است، طی ۱۰ تا ۱۵سال گذشته که با مسئولیت پیمانکاران مختلف در آبفا و با گذشت ۳ سال از ادغام دو اداره های آب شهری وروستایی، هیچ وقت کارگران وکارمندان در موعد مقرر حقوق و بیمه دریافت نکرده‌اند و روی خوش ندیده اند.

معوقات ۱۰ ماهه دستمزد امروز طی سالهای گذشته به مرور ایجاد شده تا جایی که امروز با ۶ ماه حقوق معوقه دست کارگران به جایی بند نیست.

اکثر کارگران به علت افزایش معوقات با مشکل روبه‌رو هستند، در عین حال به هر مسئولی شکایت می‌برند فقط شنونده است و هیچ اقدامی نمی‌کند،از مدیرعامل آبفا استان خوزستان،فرماندار ونماینده شهرستان های رامهرمز ورامشیر که بیشترین ضربه به این مجموعه شریف آبفا ایشان زده اند،از زبان یکی از کارگران گفته میشود،نماینده شهر به دلیل اینکه مدیر جدیدی که برای این اداره تعیین شده گزینه ایشان نیست و گزینه فرماندار است و این جریان باعث عدم پیگیری مشکلات این اداره از سمت نماینده شهر شده است،ایشان که با شعار از سیاسی بازی دست بکشیم و از جناح ها….. به مجلس روانه شده است،حال مشاهده میشود ایشان در این مسیر قرار گرفته اند، البته جناب فرماندار و امام جمعه شهر پیگیر این موضوع هستند و صدایشان تا تهران هم رسیده است و اما کو گوش شنوا…

آقایان مسئولین،به گفته کارگران برای تامین مایحتاج روزانه خانواده‌هایمان خارج از ساعت کاری، کار می‌کنیم و پیش دوست وآشنایان بدهکار شده ایم،بانک ها به ما رحم نمی کند،در بازار کسی دیگر به ما قرض نمیدهد،زندگی عده ای از کارگران در خطر طلاق به دلیل مشکلات مالی است،کارگرانی داریم که از هزینه های درمانی عاجز مانده اند، آیا فریادرسی نیست که ما را یاری کند؟

به گفته آنها، همه کارگران یکصدا خواستار عقد قرارداد مستقیم با شرکت آب و فاضلاب هستند و از کار با پیمانکار خسته شده‌اند. انتظار داریم مسئولان به خواسته‌ی کارگران در ارتباط با حذف شرکت‌های پیمانکاری برای معوقات مزدی کارگران آبفای رامشیر اهمیت قائل شوند و آن را پیگیری کنند چراکه کارگران این واحد خدماتی بیش از این تحمل بی‌پولی را ندارند و در این میان صدمات جبران‌ناپذیری به زندگی خانوادگی آنان وارد شده است.

طبق تحقیقات و تماس تلفنی با استان های دیگر مانند، قزوین اصفهان، شیراز، البرز، کاشان و… در موضوع مشکلات حقوق کارگران اظهارات جالبی شنیده میشود، آنها یک حرف میزنند، همه کارگران و کارمندان در یک روز حقوق میگیرند و آن هم به صورت یکپارچه

حالا باید پرسید دلیل زیر بار نرفتن استان خوزستان از این طرح چیست؟

آیا منافع عده ای در خطر خواهد افتاد؟

آیا با اجرایی شدن این طرح در استان خوزستان باعث نمیشود آبفای استان به آرامش برسد؟

آیا آبفای کشور از این موضوع خبر ندارد و اگر خبر دارد چرا فشار لازمه برای اجرایی کردن طرح همسان سازی حساب ها ایجاد نمیکند؟

سوالاتی که باید منتظر ماند و پاسخ آنها را از متولایان امر شنید.

لینک کوتاه : https://khabran.ir/?p=9184

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.