• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل مطالب: 1272
1

۲ هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان عوارض آلایندگی ۴ ماهه خوزستان در انتظار پرداخت

  • کد خبر : 9351
  • 11 مهر 1402 - 5:38
۲ هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان عوارض آلایندگی ۴ ماهه خوزستان در انتظار پرداخت
بنا به نامه رئیس کل امور مالیاتی کشور به خزانه داری کل ایران، قرار است مبلغ 21/200/000/000/000 ریال حق آلایندگی خوزستان جهت پرداخت به شهرداری ها و دهیاری های این استان به حساب اداره کل امور مالیاتی خوزستان واریز شود

خابران/ سید محمد هادی سبحانیان رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور طی نامه ای به سید رحمت اله اکرمی خزانه دار کل کشور، خواستار واریز معوقات مربوط به عوارض آلایندگی شرکت های بهره برداری نفت و گاز آغاجاری، کارون، مارون و مسجد سلیمان به مبلغ دو هزار و ۱۲۰میلیارد تومان به صورت یکجا در راستای تخصیص به شهرداری ها و دهیاری های استان خوزستان به حساب اداره کل امور مالیاتی خوزستان شد.

همچنین بخوانید:

قابل توجه است که در نامه رئیس کل امور مالیاتی کشور به خزانه دار کل، مبلغ معوقات مطرح شده را مربوط به تنها چهار ماه عنوان کرده است. واضحتر آنکه در صورت در نظر گرفتن سه دوره چهار ماهه در هر سال، به مبلغ بیش از ۶ هزار میلیارد تومان در هر سال خواهیم رسید که با حسب بیست شهرستان در خوزستان، به طور میانگین مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان سهم سالیانه شهرستانهای خوزستان از عوارض آلایندگی صنایع نفت و گاز مستقر در این استان است.

در حال حاضر در صورت پرداخت معوقات عوارض آلایندگی صنایع نفت و گاز خوزستان مربوط به تاریخ ۱۴۰۲/۰۳/۰۱ لغایت ۱۴۰۲/۰۷/۰۶ ، از سوی خزانه داری کل کشور به اداره کل امور مالیاتی خوزستان، میانگین پرداختی به هر شهرستان با احتساب ۲ هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان، مبلغی در حدود ۱۰۶ میلیارد تومان خواهد بود. با این وجود، تخصیص و تقسیم این مبالغ بر شهرستانها، شهرها، بخشها و دهیاری ها احتمالا پیرو معادلات خاصی است که حداقل و حداکثر پرداخت عوارض آلایندگی به هر نقطه متفاوت خواهد بود.

لینک کوتاه : https://khabran.ir/?p=9351

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.