خابران/ امروزه سازمانها ؛ بخصوص سازمانهایی که در جهت سود آوری تلاش می کنند و در محیطی مملو از رقابت قرار دارند باید بتوانند از طریق ارتقای عملکرد و افزایش ارتقای عملکرد و همچنین افزایش کیفیت خدمات ؛ به توانمند سازی کارکنان و در نتیجه جذب ؛ حفظ و نگهداشت مشتری بپردازند ؛ بنابراین مدیریت کردن دو مقوله نیروی انسانی در سازمان و مشتری محوری مکمل یگدیگر هستند.
در این کتاب سعی شده است در دو بخش مدیریت سازمانها ارائه گردد.
بخش اول در حوزه کارمند محوری و تقویت کارکنان است شامل ۴ فصل هویت سازمانی – پویایی محیط – آموزش کارکنان -و یادگیری سازمانی می باشد.
در بخش دوم کتاب : به مباحث مشتری محوری پرداخته است.
شامل ۶ فصل « آمیخته بازاریابی – مدیریت ارتباط با مشتری – تصمیم گیری خرید مصرف کننده – تبلیغات – وفاداری مشتری – و مدیریت سود می باشد.
در سازمانها با ارتقا ؛ تقویت و حفظ موارد ذکر شده می توان یک اصول مدیریتی برمبنای دست یابی به اهداف را پیاده سازی نمود.
این کتاب تلفیقی از سه علم منابع انسانی – رفتار سازمانی و بازاریابی می باشد .
« تالیف و گردآوری :
۱-دکتر حین رشیدی
۲-دکتر میثم داودی
۳-دکتر حسن ذوالفقاری
۵-دکتر کبری آزادی
« راه ارتباطی »