• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل مطالب: 1272
7

نقش اساسی صنعت نفت در رشد و توسعه اقتصادی کشور

  • کد خبر : 4482
  • 11 آبان 1399 - 11:21
نقش اساسی صنعت نفت در رشد و توسعه اقتصادی کشور
نفت یکی از پرکاربردترین صنعت در جهان است و اگر در این صنعت از ظرفیت دانش بنیان بخوبی استفاده شود می توان محصولات پر درآمدی در کشور تولید و صادر کرد.

خابران/ حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی رئیس کل دادگستری استان خوزستان در دیدار مدیر عامل و اعضاء هئیت مدیره شرکت مناطق نفت خیز جنوب بر نقش اساسی صنعت نفت در رشد و توسعه اقتصاد کشور تاکید کرد و گفت: صنعت نفت نقش اساسی در رشد و توسعه اقتصاد دارد و بخش عمده درآمد ملی کشور را تامین می‌کند و می‌توان با مختصر فرآوری این صنعت به محصولاتی با ارزش چندین برابری دست ‌یافت که موجب بی‌نیازی از واردات محصولات آن و افزایش چشمگیر درآمد کشور از محل صادرات محصولات نفتی ‌شود.
وی افزود: در خوزستان میدان‌های عظیم نفتی و گازی وجود دارد که باید شرکت های نفتی در استان فعالیت می کنند و در زمینه ایجاد اشتغال پایدار و محرومیت زدایی در خوزستان خدمات مطلوبی به مردم عزیز این استان ارائه کنند.
حجت السلام و المسلمین مرادی در ادامه رعایت ایمنی و حفاظت از محیط زیست در صنعت نفت از مهمترین اولویت ها در این صنعت دانست و اظهار داشت: رعایت ایمنی و همچنین حفاظت از محیط زیست برای صنعت نفت یک امر اجتناب ناپذیر است و با توجه به اینکه اکثر لوله های گازی و نفتی در استان قدمت بیش از ۴۵ سال را دارند و احتمال آن دارد که فرسایش شده باشند باید با برنامه ریزی مدون ، صحیح و تدابیر لازم برای پیشگیری از ایجاد حوادث اتخاذ گردد.
رئیس دستگاه قضایی استان با بیان اینکه تحریم ها فرصتی مناسب برای توسعه تولیدات محصولات صنعت نفت می باشد گفت: نفت یکی از پرکاربردترین صنعت در جهان است و اگر در این صنعت از ظرفیت دانش بنیان بخوبی استفاده شود می توان محصولات پر درآمدی در کشور تولید و صادر کرد.
وی بر برخورد جدی و قاطع با تضییع کنندگان بیت المال تاکید کرد و گفت: وظیفه ذاتی دستگاه قضایی حفظ حقوق مردم و بیت المال است و اگر هر دستگاه های یا نهادی چه عمد یا غیر عمد حقوق بیت المال را تضییع کند دستگاه قضایی با جدیت و قاطعیت با آن برخورد می کند.
در این دیدار محمدی مدیر عامل شرکت مناطق نفت خیز جنوب بر تعامل و همکاری سازنده با دستگاه قضایی استان تاکید کرد و در ادامه گزارشی از عملکرد این شرکت  پیرامون وضعیت صنعت نفت و فعالیتهای آن ارائه نمود.

لینک کوتاه : https://khabran.ir/?p=4482

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.