• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل مطالب: 1272
6
نشست مطبوعاتی شهردار و شورای اسلامی شهر رامشیر:

عملکرد نُه ماهه قانع کننده نبود؛ شهردار رامشیر از بدهی ۲۳ میلیاردی ادارات خبر داد

  • کد خبر : 7117
  • 19 اردیبهشت 1401 - 19:32
عملکرد نُه ماهه قانع کننده نبود؛ شهردار رامشیر از بدهی ۲۳ میلیاردی ادارات خبر داد
شب گذشته هجدهم اردیبهشت ۱۴۰۱ نشست مطبوعاتی شهردار و شورای اسلامی شهر رامشیر با اصحاب رسانه در جهت گزارش عملکرد ۹ ماهه و پاسخ به پرسشهای خبرنگاران برگزار شد که بیشتر عمل به برنامه ها به امید آینده سپرده شده و همچنان مشکلات اساسی پابرجاست. 

خابران/ در راستای گزارش عملکرد نُه ماهه و پاسخ به پرسشها و سوالات خبرنگاران و اصحاب رسانه، شهردار و شورای اسلامی شهر رامشیر اقدام به برگزاری نشست مطبوعاتی کردند که بر خلاف ادوار گذشته می توان این اقدام را قابل تامل و مثبت ارزیابی کرد.

در نشست شبانه اعضای شورای اسلامی و مهدی خالدی شهردار شهر رامشیر با اصحاب رسانه حسن عموری، حسین کرد زنگنه، میرحسین راشدی و سیدمسعود هاشمی به عنوان اعضای شورا در کنار خبرنگاران پایگاه های خبری خابران و رامشیرنیوز حضور داشتند که در ادامه شهردار رامشیر ضمن تشریح جزئیات و اقدامات انجام شده طی نُه ماه گذشته، به پرسشهای خبرنگاران نیز پاسخ داد.

 

ادارات رامشیر ۲۳ میلیارد تومان به شهرداری بدهکار هستند

مهدی خالدی شهردار جوان رامشیر در ابتدای کلام خود با ناراحتی از بدهی بیست و سه میلیارد تومانی ادارات شهرستان رامشیر به شهرداری خبر داد و افزود: اداراتی که می بایست نمایانگر فرهنگ سازی پرداخت عوارض باشند خود نیز از بدهکاران میلیاردی و بدحساب به شمار می روند. وی که از معرفی ادارات بدهکار میلیاردی اجتناب نمود تصریح کرد: اکثر ادارات بدهی ۸ الی ۱۰ میلیاردی دارند و طبق ماده ۷۷ به دنبال وصول مطالبات مالی خود هستیم.

خالدی ادامه داد: در خصوص موضوع لکه گیری و آسفالت معابر و خیابانهای شهر باید گفت که اغلب خیابانها دارای مشکلاتی در بحث آسفالت هستند که در این راستا تاکنون ۶۰ تن قیر برای انجام آسفالت خیابانها دریافت و در آینده نیز امیدوار به اختصاص و دریافت۲۲۰ تن دیگر در جهت موضوعات یاد شده هستیم.

 

همچنین بخوانید:

 

شهرداری رامشیر تاکنون اقدامی برای حل معضل سگهای ولگرد نکرده است

مهدی خالدی شهردار جوان شهر رامشیر در پاسخ به پرسش خبرنگار خابران مبنی بر اینکه شهرداری در موضوع سگهای ولگرد که مدتهاست بلای جان کودک و زن و مرد شده، تا جایی که چندین بار به شهروندان حمله و حتی موجب صدماتی سطحی و روانی برای مردم شده اند چه برنامه یا عملکردی در این باره داشته است اذعان کرد: شهرداری هزینه نگهداری را زیاد برشمرده و تاکنون اقدامی در این باره صورت نگرفته است. اما به زودی با اصحاب رسانه و همچنین حامیان محیط زیست و صاحب نظران جلسه ای جهت رفع این معضل برگزار و بیشتر در این خصوص صحبت خواهیم کرد،که البته نیازمند همکاری ادارات مرتبط و همچنین شهروندان هستیم.

 

رفع مشکلات اساسی فاضلاب شهری کماکان در برنامه است!

شخص اول شهرداری رامشیر در پاسخ به سوال دوم خبرنگار خابران مبنی بر رفع مشکلات اساسی کانال های فاضلاب شهر که پس از تجربه باران هایی نه چندان سیل آسا به سرعت مسدود و جای جای شهر تبدیل به حوضچه‌های فاضلاب میشود و جدای از مباحث و خطرات بهداشتی برای شهروندان موجب اخلال در رفت و آمد شهروندان نیز می شوند به چه نتیجه ای رسیده و آیا عملکرد رو به جلویی در جهت رفع کاستی ها انجام پذیرفته؟ تشریح کرد: مسئله فاضلاب شهر هم مقرر گردید تا یک جلسه ای توسط شورای شهر با مدیرعامل آب و فاضلاب استان خوزستان گرفته شود تا تکلیف مسئله فاضلاب شهر رامشیر مشخص گردد زیرا شهرداری تا کنون هیچ مبلغی در این خصوص برای حل مشکلات دریافت نکرده است. با اینحال ۹۰ درصد نیروی کار و ماشین آلات، وقت خود را جهت پاک سازی فاضلاب ها و رفع گرفتگی صرف می‌کنند که قابل ذکر است سالانه ۱۱ تا ۱۳ میلیارد تومان فقط در همین واحد هزینه می شود.

 

اختصاص نهالستان برای ایجاد فضای سبز مناسب

خبرنگار خابران در ادامه سوالات خود ضمن نقد برنامه های ادوار گذشته نسبت به فضای سبز شهری و ادامه آنها در دوره فعلی پرسشی دیگر را مطرح کرد و گفت: در بحث فضای سبز سالها پیش با اقدامی مثبت اما نسنجیده از سوی شهرداری مواجه شدیم و آن این بود که خیابان ها و کوچه‌های شهر با نمونه ای از درختان کاشت شدند و چهره خشک شهر را پس از مدتی تبدیل به چهره ای نسبتا سبز و شادی کردند اما خود این درختان مشکلاتی را برای نظافت معابر ایجاد و در برخی موارد حتی از مضرات تنفسی آن ها صحبت میشد. بفرماید که چرا پس از آن سالها این رویه مثبت اشکال زدایی و به نحو احسن به کارگیری نمی شود؟

مهدی خالدی با تایید انتقاد خبرنگار پرسشگر مبنی برنداشتن فضای سبز مناسب و قبول پیشنهادات اشاره شده مانند جایگزین کردن درختان مفید و سازگار با هوای گرم از جمله نخل ، نارنج، انار و زیتون و دیگر درختان سازگار با آب و هوای منطقه، به راه اندازی نهالستان در شهر جهت به کار گیری و کاشت این گونه درختان اشاره کرد و گفت: به زودی در رامشیر نهالستانی در قسمتی از آرامگاه جدید راه اندازی خواهیم کرد و محصولات آن را جایگزین درختان مضر و غیر قابل استفاده خواهیم کرد. در مورد آبیاری و جلوگیری از هدر رفت آب نیز قول استفاده از روش های قطره ای و بارانی جهت آبیاری تا قبل از نیمه اول سال را میدهیم.

 

شهربازی و فضای تفریحی مناسب فعلا نداریم؛ پیگیر بهسازی پارک ساحلی هستیم

خالدی در پاسخ به پرسش و انتقادی دیگر نسبت به نبود شهر بازی و فضای تفریحی مناسب تصریح کرد: ما پارک مناسبی که در خور شهروندان باشد نداریم و در تلاش هستیم به زودی عملیات بهسازی و ساخت پارک ساحلی را انجام دهیم.

وی در این باره ادامه داد: مناقصه پروژه احداث پارک ساحلی اعلام شد و پیمانکار نیز مشخص گردید و به زودی این پروژه استارت خواهد خورد.

خالدی به جاده سلامت نیز اشاره کرد و گفت: این جاده در دستور کار قرار گرفته و امتیازات جدید را کسب کرده است. آغاز کار این پروژه را به زودی مشخص و به شهروندان اعلام می کنیم.

 

شهروندان می توانند نام محلات و خیابانها را انتخاب کنند

پس از توضیحات و پاسخ های شهردار رامشیر به سوالات خبرنگاران خابران، نوبت به خبرنگار پایگاه خبری رامشیر نیوز رسید که در اولین پرسش خود عنوان کرد: آیا جهت فرهنگ سازی می توان نام محلات و یا خیابان های شهر را طبق نظر مردم انتخاب و نامگذاری کرد؟

شهردار جوان در پاسخ گفت: بله. امکان ثبت نام محلات و خیابان ها از سوی شهروندان امکان پذیر است و اگر هنوز در منطقه ای خیابان بی نامی(جدید الحداث) وجود داشته باشد ما بعد از انتخاب نام از سوی شهروندان و تایید توسط شهرداری و مراجع مرتبط به آن نام مزین میکنیم.

 

خیابان های نیازمند آسفالت در دستور کار قرار گرفته اند

شهردار رامشیر در پاسخ به دومین پرسش خبرنگار رامشیر نیوز با این عنوان که ترتیب، نحوه و رفع لکه گیری آسفالت چگونه است؟ تشریح کرد: ما لکه گیری و آسفالت معابر را به طور منطقه ای و خیابانهایی که نیاز به روکش یا لکه گیری دارند را از منطقه ۹ و بعد خیابان ولی عصر شروع کردیم که در ادامه به سایر مناطق از قبیل شهرک، پانصد دستگاه و منطقه ۲ پیشروی کرده ایم. در برخی مناطق به دلیل خط جدید انتقال آب عملیات بهسازی و آسفالت فعلا تا تعیین تکلیف از سوی اداره آب و فاضلاب متوقف شده اما به محض تعیین تکلیف مجدد، آن محل آسفالت خواهد شد.

شهردار رامشیر در خصوص مناطق کوی دانشگاه و دادگستری و همچنین منطقه پشت جهاد گفت: بعد از اختصاص ۲۲۰ تن قیر رایگان که قرار است در آینده ای نزدیک دریافت کنیم، برخی از خیابان های این مناطق نیز آسفالت خواهند شد.

 

دیگر نکات مطروحه از سوی شهردار رامشیر در نشست مطبوعاتی خود و اعضای شورای اسلامی با اصحاب رسانه:

  • قرار است بودجه وشفافیت مالی سالانه شهرداری و شورا به صورت شفاف از طریق رسانه ها به اطلاع عموم مردم برسد.
  • تنها درآمد شهرداری از عوارض و درآمد حاصل از ماشین آلات و ارزش افزوده دریافتی از استان است که این مبلغ ماهانه متغییر است و جوابگوی نیازها نیست. به این خاطر شورا و شهرداری خواستار ورود صاحبان نظران جهت ارائه برنامه و راهکار درآمد زایی هستند.
  • مسئله استخر و پیست اسکی هم مقرر گردید تا همراه با تربیت بدنی و شورای شهر پیگیری شوند و در خصوص عدم فعال سازی چمن مصنوعی منطقه ۹ و پارک رضوان این شهر نیز در صورتی که از جوانان رامشیر کسی توانایی نگهداری آنها را دارد به شهرداری مراجعه کند.
  • از این پس پرداخت های شهرداری بصورت پرداخت الکترونیکی انجام خواهد شد. در این خصوص به زودی سامانه مورد نظر و خطوط تماسی فعالیت خود را آغاز خواهند کرد که شهروندان به صورت غیر حضوری اقدام به درخواست و صدور پروانه ساختمانی و همچنین پرداخت عوارض و سایر خدمات کنند.
لینک کوتاه : https://khabran.ir/?p=7117

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.